Wybór między długim a krótkim opisem produktu na stronie docelowej zależy od kilku czynników, takich jak cel strony, rodzaj produktu i grupa docelowa.
Większość strona jakie widzę, dokładnie opisuje produkt, wymienia każdą funkcję i korzyść, tym samym stając się bardzo długimi.
🧐P okażę Ci testy, które mówią, że…
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Badanie 1
…czasem jest odwrotnie i krótsze opisy będą skuteczniejsze.
Pierwszy test A/B na stronie z narzędziem do tworzenia ślubnych stron przeprowadziła firma GrowthRock.
W testowanej wersji usunięto sekcję z listą dodatkowych funkcji produktu.
🏅 W połączeniu zmiany etykiety, o której pisałem powyżej, odnotowano 139% wzrost liczba kliknięć na przycisk „Wypróbuj teraz”.
Badanie:
https://growthrock.co/saas-conversion-optimization/
🧠Badanie 2
Drugi test przeprowadziła firma VWO na sklepie z używanymi produktami jak elektronika czy biżuteria.
Tym razem testowano typową stronę produktu z przyciskiem Dodaj do koszyka.
Jedną z ważniejszych zmian w teście A/B było usunięcie długiego opisu produktu, skracając znacznie całą stroną produktową.
Test trwał 8 dni, a zmiana przyniosła 5,16% wzrost kliknięcia w przycisk “Dodaj do koszyka”.
Badanie:
https://vwo.com/success-stories/goodwillfinds
👉Dlaczego to działa?
➡️ Często odwiedzający są przytłoczeni liczbą funkcji. Wolą uporządkowane i krótkie sekcje. Krótkie opisy są łatwe do przyswojenia.
➡️ Krótsze strony pokazują prostotę produktu, umożliwiają szybkie przejście do wezwania do działania
➡️ Użytkownicy chcą iść prosto do celu, wiedzą czego chcą lub znają narzędzie.
➡️ Inne, mniej ważne funkcje produktu nie muszą być pokazane od razu, użytkownik może je poznać, np. w darmowej wersji próbnej.
Czytaj poprzedni
Jak zwiększyć zapis do darmowych wersji próbnych?
Czytaj kolejny