Zwiększenie liczby zapisów do darmowych wersji próbnych to istotny krok w strategii marketingowej i sprzedażowej. Pokażę Ci jeden mały trik poparty badaniami.  

Pewnie pomyślisz, że zapis na bezpłatny okres próbny nie jest dla użytkowników przeszkodą, wszak dostają coś za darmo, podając przy tym tylko swój adres email.

Nie do końca tak jest. Przede wszystkim wymaga od użytkownika wykonania akcji. Nie ważne, że prowadzi ona do darmowego celu. Akcja to ruch, czynność jaką musi wykonać użytkownik.

Dlatego i w tym wypadku warto zadbać o konwersję.

🧐 Pokażę Ci test…

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Test

…przeprowadzony na witrynie https://wedbuddy.com wspomagającej łatwe zaprojektowanie strony ślubnej.

➡️ W górnej części strony głównej w pierwotnej wersji etykieta przycisku do działania brzmiała:  „Rozpocznij bezpłatny okres próbny”.

➡️ Obok przycisku widniał tekst wspomagający: “Darmowy 14 okres próbny, bez karty kredytowej i rejestracji”.

Jak widzisz całkiem nieźle prawda? Coś za darmo, bez żadnych konsekwencji.

Ale może być lepiej. Marketerzy z GrowthRock oraz SingleGrain w ramach testów A/B stworzyli alternatywną wersję.

➡️ Nowa etykieta przycisku brzmiała: “Wypróbuj za darmo”. 

➡️ Natomiast tekst wspomagający brzmiał: “Stwórz i spersonalizuj stronę w minutę”.

🏅 Wyniki:
Zmiany podwoiły liczbę zapisów na bezpłatny okres próbny.

Źródło: https://growthrock.co/saas-conversion-optimization

👉Dlaczego to działa?

➡️ Klienci zdają sobie sprawę, że w przypadku oprogramowania, darmowy okres próbny często kończy się prośbą o zapłatę.

➡️ Podkreślenie już na wstępie, że jest to tylko okres próbny może odrzucać klienta, które nie chce przechodzić przez etap rejestracji.

➡️ Słowa „Brak karty kredytowej, mogą wywołać efekt odwrotny, klient pomyśli, że i tak będzie obciążony opłatami później.

➡️ Zamiast tego klienci wolą przetestować narzędzie w praktyce, zanim zdecydują się na zakup lub podpięcie karty.

➡️ Skupienie się na działaniu narzędzia, a nie na płatności będzie lepszym wyzwalaczem na przycisku akcji.