Dodanie pilności stronie produktu zachęci więcej klientów do dokonania konwersji. Na pewno znasz tę sztuczkę marketingową.

🧐 Czy według badań warto rozważyć wdrożenie efektu pilności na stronach produktów?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠Badanie

Firma Speero przeprowadziła test w tym temacie w sklepie Bob & Lush sprzedającej wysokiej jakości karmy dla psów. Test został przeprowadzony na 1877 unikalnych użytkownikach.

W testowanej wersji na stronie produktu dodano informację:

  • „Bezpłatna dostawa jutro przy zamówieniu złożonym przed godziną 16:0”.

🏆W efekcie sklep odnotował wzrost przychodów o 27,1%.

Badanie:
https://speero.com/post/implementing-urgency-on-ecommerce-product-pages-for-a-27-1-lift-case-study

👉Dlaczego to działa?

➡️ Klienci często mają obawy związane z tym, kiedy dostaną zamówioną karmę dla swoich psów, co jest kluczowe, ponieważ wielu z nich dokonuje zakupu dopiero wtedy, gdy zapasy się skończą. 

➡️ Dlatego często chcą mieć karmę jak najszybciej. Szukają więc sklepu, który jest im w stanie dostarczyć produkt jak najszybciej. 

➡️ Na stronie produktu brakowało elementów, które mogłyby skłonić  szybkiego zakupu, dlatego postanowiono wprowadzić wyraźny bodziec, który zachęciłby klientów do natychmiastowej finalizacji transakcji.

➡️ Pilność opiera się na psychologii niedoboru, która mówi, że ludzie bardziej cenią rzeczy, które wydają się być rzadkie lub dostępne tylko przez ograniczony czas. Kiedy klient widzi, że produkt może wkrótce się skończyć lub że oferta wygasa, jest bardziej skłonny do szybkiego podjęcia decyzji zakupowej, aby nie przegapić okazji.