Marketerzy prześcigają się w sposobach na przyciągnięcie uwagi. Bardzo często ocierają się o Clickbaity, tworząc zdjęcia nawiązujące do intymności, przedstawiające bliskie, osobiste sceny. Wszak seks się sprzedaje.

A może mylą się w tej kwestii i lepiej sięgnąć po zdjęcianaukowe, przedstawiające dane, wykresy, diagramy?

🤔 Co mówią badania?

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Badania

W jednym z testów, badano wpływ zdjęcia na klikalność. Zdjęcie było miniaturką artykułu sponsorowanego prowadzącego do produktu zwiększającego testosteron u mężczyzn.

Badanie:
https://conversionfanatics.com/how-images-affect-the-results-in-website-split-testing

Grupą docelową byli więc mężczyźni w wieku 30-60 lat.

Stworzono 3 warianty zdjęcia:

  1. Zdjęcie przedstawiającą parę w łóżku w intymnej scenie.
  2. Zdjęcia naukowe, przedstawiające na diagramie wpływ leku na testosteron.
  3. Zdjęcie na którym widniała zakochana, uśmiechająca się para.

👉 Wyniki

Wersja 2 z parą zmniejszyła konwersje o 100% względem zdjęcia naukowego.

Ale to 3 zdjęcie wygrało. Okazało się, że tutaj konwersja wzrosła o 183%.

👉 Czy zatem nauka przegrywa?

➡️ Intymne zdjęcia mogą przyciągać więcej kliknięć ale ich skuteczność zależy od autentyczności.

➡️ Tworząc treści do internetu pamiętaj, że ważny jest kontekst i zgodność treści z oczekiwaniami odbiorców. Nie stosuj zdjęć, które klikną się lepiej, jeśli nie mają one nic wspólnego z artykułem.

➡️ Naukowe zdjęcia, choć mogą być mniej „klikalne”, przyciągają bardziej zaangażowanych i wartościowych użytkowników.