Wybór odpowiedniego sposobu prezentacji produktu zależy od kontekstu oraz celu, jaki chcemy osiągnąć. Czy lepsze konwersje przyniesie pojedynczy produkt czy może warto umieścić go obok innych?
🤔 Na początek badanie.
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠 Badanie
W badaniu przeprowadzono pięć eksperymentów. W jednym z eksperymentów ludziom pokazano 1 lub 6 suplementów diety.
Okazało się, że klienci uznali produkt pokazany na zdjęciu w grupie jako produkt bardziej skuteczny w działaniu.
Badanie:
- Vanbergen, N., Irmak, C., & Sevilla, J. (2020). Product entitativity: How the presence of product replicates increases perceived and actual product efficacy. Journal of Consumer Research.
- Cialdini, R. B. (2007). Influence: The Psychology of Persuasion.
- Dhar, R., & Simonson, I. (1992). The effect of the focus of comparison on consumer preferences.
👉 Dlaczego to działa?
➡️ Produkt w grupie postrzegany jest jako bardziej skuteczny w działaniu, ponieważ prowadzi konsumentów do postrzegania produktów jako bardziej jednorodnych i ujednoliconych wokół wspólnego celu.
➡️ W przypadku tabletek lub suplementów diety ludzie zakładają, że jeśli zjedzą ich dużo, ich problemy zdrowotne szybko znikną.
➡️ Nasze umysły podejmują decyzje poprzez dokonywanie porównań. Gdy mamy produkty obok siebie łatwiej jest stworzyć porównanie.
👉 Kiedy to działa?
➡️ Może się to sprawdzić w przypadku produktu, który jest skuteczny w jednej rzeczy, np. wybielająca pasta do zębów. Zwielokrotnione opakowania na zdjęciu mogą sugerować podwójną skuteczność.
➡️ Pokazywanie kilku produktów razem może również sugerować korzyści z zakupu całego zestawu, np. pokazujesz zestaw łyżek na zdjęciu, a nie tylko jedną.
👉 Kiedy to NIE działa?
➡️ Tego typu taktyka nie sprawdzi się jeśli mamy unikalny produkt lub produkt premium. Lepiej jest pokazać go samodzielnie, co skupi całą uwagę klienta na jego detalach i wykończeniu.
👉 Na co tutaj trzeba uważać?
➡️ Warto zwrócić uwagę na konkretny opis, który jasno mówi, że cena jest za jedną sztukę. Pokazywanie wielu produktów obok siebie może być mylące, klient może pomyśleć:
„Cena, którą widzę, dotyczy 3 sztuk, czy 1”?
Czytaj poprzedni
Czy opłaca się wdrożyć subskrypcję na wysyłkę?
Czytaj kolejny