Wybór odpowiedniego sposobu prezentacji produktu zależy od kontekstu oraz celu, jaki chcemy osiągnąć. Czy lepsze konwersje przyniesie pojedynczy produkt czy może warto umieścić go obok innych?

🤔 Na początek badanie.

💪
Zostań członkiem PRO i osiągnij wyższe konwersje.

Co otrzymasz w ramach konta pro?

🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl

🔒 Kupuję dostęp za 240 zł/rok 🔒

Masz już dostęp? Zaloguj się.

🧠 Badanie

W badaniu przeprowadzono pięć eksperymentów. W jednym z eksperymentów ludziom pokazano 1 lub 6 suplementów diety.

Okazało się, że klienci uznali produkt pokazany na zdjęciu w grupie jako produkt bardziej skuteczny w działaniu.

Badanie:

  • Vanbergen, N., Irmak, C., & Sevilla, J. (2020). Product entitativity: How the presence of product replicates increases perceived and actual product efficacy. Journal of Consumer Research.
  • Cialdini, R. B. (2007). Influence: The Psychology of Persuasion.
  • Dhar, R., & Simonson, I. (1992). The effect of the focus of comparison on consumer preferences.

👉 Dlaczego to działa?

➡️ Produkt w grupie postrzegany jest jako bardziej skuteczny w działaniu, ponieważ prowadzi konsumentów do postrzegania produktów jako bardziej jednorodnych i ujednoliconych wokół wspólnego celu.

➡️ W przypadku tabletek lub suplementów diety ludzie zakładają, że jeśli zjedzą ich dużo, ich problemy zdrowotne szybko znikną.

➡️ Nasze umysły podejmują decyzje poprzez dokonywanie porównań. Gdy mamy produkty obok siebie łatwiej jest stworzyć porównanie.

👉 Kiedy to działa?

➡️ Może się to sprawdzić w przypadku produktu, który jest skuteczny w jednej rzeczy, np. wybielająca pasta do zębów. Zwielokrotnione opakowania na zdjęciu mogą sugerować podwójną skuteczność.

➡️ Pokazywanie kilku produktów razem może również sugerować korzyści z zakupu całego zestawu, np. pokazujesz zestaw łyżek na zdjęciu, a nie tylko jedną.

👉 Kiedy to NIE działa?

➡️ Tego typu taktyka nie sprawdzi się jeśli mamy unikalny produkt lub produkt premium. Lepiej jest pokazać go samodzielnie, co skupi całą uwagę klienta na jego detalach i wykończeniu.

👉 Na co tutaj trzeba uważać?

➡️ Warto zwrócić uwagę na konkretny opis, który jasno mówi, że cena jest za jedną sztukę. Pokazywanie wielu produktów obok siebie może być mylące, klient może pomyśleć:

„Cena, którą widzę, dotyczy 3 sztuk, czy 1”?