Jednym z najczęściej stosowanych narzędzi w podtrzymywaniu klienta są rabaty na kolejne zakupy.
🧐 Ale czy taka strategia rzeczywiście przyciąga klientów, czy może wręcz przeciwnie – zniechęca ich do dokonania kolejnej transakcji?
Co otrzymasz w ramach konta pro?
🚀 Streszczenia z badań i testów A/B.
🚀 Co miesiąc nowe badania.
🚀 Sprawdzone porady, które zwiększą konwersję.
🚀 Odpowiedzi na dylematy UX, CRO, marketingowe.
🚀 Dostęp do innych portali od przeprojektowani.pl
Masz już dostęp? Zaloguj się.
🧠Co mówią badania?
🎮 W tym temacie mogą wypowiedzieć się marketingowcy firmy Electronics Arts, którzy z okazji premiery gry SimCity 5 przeprowadzili pewien test A/B.
Stworzyli dwie strony przedsprzedażowe.
➡️ Wersja kontrolna proponowała 20% zniżki na przyszły zakup innych gier dla osób zamawiających SimCity 5 w przedsprzedaży. Celem było zwiększenie wartości koszyka sprzedaży.
➡️ Alternatywny wariant natomiast całkowicie zrezygnował z jakiejkolwiek zniżki, oferując grę z prostym dopiskiem przedsprzedaż.
Jak się okazało, fani SimCity nie byli zainteresowani rabatami – chcieli po prostu jak najszybciej zagrać w najnowszą odsłonę serii, bez planów na zakup innych gier.
- 🏆 Wyniki zaskoczyły testerów. Wersja bez zniżki zwiększyła sprzedaż o ponad 40% w porównaniu do oferty kontrolnej.
Pamiętaj, że jest to jeden przykład. Wyniki tego testu nie muszą wcale oznaczać, że rabaty nie są skuteczne.
Badanie: https://www.optimizely.com/insights/blog/ea_simcity_optimizely_casestudy/
👉Dlaczego rabaty mogą działać?
👍 Klient otrzymuje od razu nagrodę za zakup, co zwiększa szansę, że wróci do sklepu, aby wykorzystać rabat.
👍 Rabat jest bodźcem, który może przyspieszyć decyzję o ponownym zakupie.
👉Dlaczego rabaty mogą NIE działać?
👎 W tym przypadku możemy domyślać się, że już sam fakt zakupu konkretnej gry przez przedsprzedaż była dla oczekujących graczy nagrodą. Fani konkretnego tytułu są zdecydowani na zakup, nie potrzebują dodatkowych zachęt. Bardziej liczy się przejrzystość oferty oraz fakt, że będą w posiadaniu gry przed pojawieniem się w sklepach.
👎 Przy częstych rabatach, zamiast przyciągać klientów, niektórzy mogą postanowić odroczyć zakupy czekając na rabat.
Czytaj poprzedni
Sposób na wyciśnięcie dodatkowych 102% konwersji z sekcji “Opinie”.
Czytaj kolejny